Veel gestelde vragen
Hoe vind ik een accommodatie ?
U vindt een accommodatie door te selecteren met behulp van de zoekmachine op de homepage van deze website. U kunt ook telefonisch contact met ons opnemen, dan helpen wij u bij het zoeken naar een passende acommodatie.
Hoe kan ik boeken?
U kunt boeken online boeken, door via de zoekmachine op deze website een huis te selecteren en het boekingsproces te doorlopen. U kunt ook telefonisch contact met ons opnemen, dan maken wij de boeking voor u in orde. Telefonisch boeken is handig als u bijvoorbeeld niet goed thuis bent op het internet of als u niet via internet wilt boeken.
Krijg ik bij Recreaverhuur vroegboekkorting?
Bij diverse accommodaties bieden wij vroegboekkorting aan. Dan staat dit altijd vermeld tijdens het boekingsproces. Als u op een prijs bij een accommodatie klikt, ziet u direct of de vroegboekkorting van toepassing is.
Krijg ik bij Recreaverhuur seniorenkorting en/of jonge gezinnen korting?
Bij diverse parken zijn bovengenoemde kortingen van toepassing. Dan staat dit altijd vermeld tijdens het boekingsproces. Als u op een prijs bij een accommodatie klikt, ziet u direct of deze kortingen van toepassing zijn.
Wanneer ontvang ik de reserverings bevestiging?
Na het boeken ontvangt u binnen 24 uur een huurovereenkomst per e-mail. In de huurovereenkomst staan o.a. de kosten die betaald dienen te worden en de termijnen waarbinnen de betaling dient te geschieden. Na betaling ontvangt u reisinformatie. Hierop staan de adresgegevens van het vakantiehuis, de rijroute naar het huis, gegevens omtrent de sleuteloverdracht en het noodnummer en de aankomst- en vertrektijden
Kan ik een OPTIE nemen voordat ik boek?
Ja u kunt een optie nemen. Dit kunt u op de volgende manieren doen; telefonisch of middels het versturen van een e-mail aan Recreaverhuur. Een optie voor 48 uur is altijd mogelijk. Voor groepsaccommodaties geven wij doorgaans in overleg ook opties die langere tijd geldig zijn.
Hoe kan ik mijn vakantiehuis via Recreaverhuur verhuren?
Bent u eigenaar van een vakantiehuis of eigenaar / beheerder van een recreatiepark?
Neemt u dan even telefonisch contact met ons op (tel. 024-6751948) of zend u ons een e-mail, om de mogelijkheden door te spreken om uw vakantiehuis via ons te verhuren.
Wanneer krijg ik de route naar de woning en het adres van de woning?
Wanneer u de volledige huursom heeft voldaan ontvangt u van ons de reisinformatie.
In de reisinformatie treft u de volgende informatie aan:
* rijroute naar uw vakantiewoning
* adres van de vakantiewoning
* telefoonnummer van het steunpunt
* exacte aankomst- en vertrektijden.
Hoe lang van te voren dien ik te betalen?
Zes weken voor aanvang van het verblijf dient de volledige huursom te zijn voldaan.
Na het boeken betaalt u een bedrag van 30% aan.
Het restant van 70% betaalt u 6 tot 7 weken voor aanvang van het verblijf.
Indien u korter dan 6 weken voor verblijf boekt, dan betaalt u direct de volledige huursom.
Aan wie moet ik betalen?
De huur en boekingskosten (€ 20,-) betaalt u voor het verblijf aan Recreaverhuur.
De bijkomende kosten die gevraagd kunnen worden (zoals eindschoonmaak, energiekosten, toeristenbelasting) betaalt u vrijwel altijd ter plaatse bij aankomst.
Van wanneer tot wanneer loopt een weekend-, midweek- en weekverblijf?
Weekend: gewoonlijk geldt de huur voor een weekend van vrijdagmiddag 15.00 uur tot maandagochtend 10.00 uur.
Week: Een week loopt veelal van vrijdag tot vrijdag. (soms zijn andere aankomstdagen ook mogelijk zoals maandag en/of zaterdag).
Midweek: Een midweek loopt van maandagmiddag tot vrijdagochtend.
Vaak zijn de accommodaties ook in afwijkende periodes (bv. voor 5 nachten) te huur.
Heb ik een reis- en/of annuleringsverzekering nodig?
Tegenwoordig hebben veel reizigers een doorlopende annulerings- en/of reisverzekering.
Indien u bij Recreaverhuur een vakantiehuis boekt en 1 of beide verzekeringen wilt afsluiten, dan kunnen wij u hiermee helpen, via ons samenwerkingsverband met Europeesche verzekeringen. Neemt u in dat geval voordat u boekt telefonisch contact met ons op.